Förbannade! @

Idag när jag och Esmeralda var hos Lukas så ryktade vi honom och promenerade honom i paddocken. Vi visste att det skulle komma några tjejer efter oss men vi visste inte när. När vi är i paddocken så kommer min mamma och säger att de andra tjejerna har kommit. Vi står och pratar en liten stund sen ser vi 2 tjejer som kommer. Det ut som om de skulle in till stan eller nått. Inte klädda för stallet helt enkelt. Den ena hade lixom shorts som gick precis nedanför rumpan , 500 lager smink och skinnjacka..? You got it! Ungefär såhär såg de första meningarna från henne ut:
- Vad har ni gjort med Lukas nu?  Esmeraldas svar: Ryktat, promenerat honom i paddocken och så.
- Varför har du spö i handen? Esmeraldas svar: Vi hade det som hjälpmedel eftersom han var väldigt bråkig innan och vi har inte haft det på honom. Vi har endast hållt det i handen. 
- Men hallå?! Ni fattar väll att han är nybehandlad eller? Esmeraldas svar: Men vi hade det ju inte på honom , vi hade det i handen för att han skulle visa mer respekt mot oss! Sen är det ju inte jag som har hand om honom. 
- Men han är ju nybehandlad?! Jag tänker ju på MIN häst.. Men visst , promenera klart ni så kan ni ta in honom sen! Asså jag kan ringa **** med en gång och säga att ni har spö. Agnes svar: Men vi är klara så vi tar in honom.
Tjejerna går och jag , Esmeralda och mamma står kvar helt paffa. Men asså vadå MIN häst?! Hon har Lukas som sin medryttarhäst precis som jag. Sen att hon ska ringa ****.. Ja , men okej. Ring din mamma också då lixom.. 
Tjejerna är i stallet när vi kommer in och alla är helt tysta. Sen säger mamma såhär:
- Men vilka dagar sköter du då? 
- Måndag , Onsdag och Söndag, fast jag är här idag också, säger ena tjejen.. den andra bara stod helt knäpptyst.
- Jag tycker du hade en väldigt otrevlig ton mot Agnes innan, säger mamma.
- Ja , men han är faktist nybehandlad. Så låt mig ha det då!! 
- Ja , men det är väldigt tråkigt. 
- Men kom igen , vi hade det bara brevid oss. Du vet ju inte vad som hänt , så då kan du ju inte säga någonting. Säger Esmeralda.
- Men hallå?! Jag märker ju. Jag vet ju inte om ni har slått Lukas med spöet, säger tjejen.
- ja , och..? du vet inte och då kan du inte säga något. Säger Esmeralda. 
Hon var ju väldigt , väldigt kaxig och tyken i sin ton. Ni kan ju föreställa er själva? Nä , fyfan! Bitch är det va hon ska kallas!! Dessutom var detta ju inte allt.. Hon sa ju en massa saker som man inte orkar lägga på minnet! ;) Right? 
 
Nej , nu ska jag och Esmeralda ta vara på denna lördagskväll tillsammans då vi inte träffats på flera månader för Esmeralda har flyttat.. :( Skitunge! 
 
Puss på er! :* 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0