Hur hela grejen började!

Men jag ska berätta hur min ridhistoria började och hur jag blev skötare på S <3 Hoppas ni tar lite tid och läser det!
Jag vet inte riktigt hur men jag kom med på en idrottsskola i 2:an där man fick testa på olika sporter. Ridning var då en av dem sporterna. Jag kom dit och vi fick lite information och så tror jag. Sen skulle vi rida och det var spännande. Elsea hette hästen jag skulle rida men hon finns tyvärr inte längre. Vi blev uppkastade på hästarna och sen blev vi ledda runt ridhuset. Lite trav blev det allt. Allt som allt fick vi nog rida i 5 min och stå och vänta i 25.
Men det var värt det, känslan på hästen var underbar och jag visste att det här var min grej. Sen jag jag på en test gång på riktiga ridskolan och jag bestämde mig. JAG SKULLE FORTSÄTTA och det gör jag än.


Historian med Salea <3

Jag och min kompis Alicia (som bloggar på den här bloggen) Ville gärna bli skötare på varsin häst. Det var väll Brio eller Fia som lockade mest. Vi kom dit och dem hästarna var såklart redan fulla. Så vi väntade tills dem ropade upp dem lediga hästarna. Odin kom och Alicia nappade. Hon fick dra lott med en annan tjej och hon vann.
Den skötaransvariga sa Salea och ingen ville. Då frågade hon mig och jag tänkte "varför inte?" Och så blev det.
Efter mötet skulle jag och A gå och hälsa på henne och hon var skit sur. Men jag åkte dit varje måndag och borstade på henne. Okej så noga blev det inte. I början fick jag hjälp att ställa ut henne i gången, men bakbenen vågade jag inte borsta på. Sen började jag vänja mig och tillslut gick det. Sen fick hon stå vänd i spiltan men sur var hon. Så var det ett tag. Sen helt plötsigt började hon bli speciell för mig, det var något speciellt med den hästen. Jag började hitta hennes knappar och allt gick framåt.

Nu borstar jag Salea ovänd och hon står bara och äter! Vi har byggt ett starkt band mellan oss och det kommer alltid och hålla! Salea testar alla men man måste forstsätta! Nu har hon slutat testat mig och allt är Super mellan oss!

Det kanske var ett år sen jag äntligen vågade stå emot hennes testande <3



Du betyder ALLT för mig <3 <3 <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0